DET HER ER CROSSDANCE™

...bare lige hvis du ikke vidste det

Crossdance™ er et dance fitness koncept baseret på moduler med Dance, Bodytoning, Cardio og Balance. 

Modulernes rækkefølge er nøje sammensat, så du får den helt optimale træning.
Vi danser efter det berømte Crossdance™ “hjul”

Uanset hvor du deltager på et Crossdance™ hold, vil du altid danse efter Crossdance™ “hjulet”.
Så du ved nøjagtig, hvikle moduler der kommer og hvornår.

Den enkelte Crossdance™ instruktør har fuld frihed til at sætte sit eget præg på timen, dermed menes der variationer i musik og koreografi. Så længe Crossdance™ hjulet følges er alt tip-top

Vi byder dig velkommen på et Crossdance™ hold.

MODULERNE

DANCE

Brænd kalorier, mens du gir’ den gas på dansegulvet. Samtidig med du træner flere områder b.la. koordinationsevnen, dvs. du lære at styre arme, ben og krop, holde rytmen samt balancen.

Til det musik du elsker, danser du serier, som er “easy-to-follow”. Så lette, at der garanteret er overskud til at synge med på de gode melodier!

Og elsker du Samba eller Cha Cha Cha fra de latinamerikanske danse? Måske du har set dansene i “Vild Med Dans”? De er nemlig også at finde i dette modul. Så skru’ du bare hofterne løs – and dance away!!

Der er 2 dance moduler på et 60 min. Crossdance™ hold.

BODYTONING

I bodytoningmodulet får du op strammende øvelser, der toner kroppen. 

Din instruktør kan vælge hvad der skal være fokus på i de tre moduler. F.eks. ben og baller i det ene modul, mave i det andet modul og arme i det tredje modul.

Din instruktør kan også vælge at udfordre dig og de andre deltagere ved at have fokus på maveøvelser i alle tre moduler – av av, det gør godt for vores vaskebræt 

Der er 3 bodytoning moduler på et 60 min. Crossdance™ hold.

CARDIO

Det er i dette modul du kan presse dig selv til det yderste, her får du pulsen helt op.

Cardiotræning styrker dit hjerte og din kondition. Tempoet får hjertet til at pumpe hurtigere, så du både forbrænder mange kalorier og fedt, styrker dine muskler, og forebygger forskellige hjerte- og karsygdomme.

I dette modul kan instruktøren også vælge at tilkoble Jive fra de latin amerikanske danse.

Der er 2 cardio moduler på et 60 min. Crossdance™ hold.

BALANCE

En god balance er vejen mod den gode (og flotte) holdning.
Samtidig er det vigtig at have en god balance for ikke at risikerer at falde samt undgå uhensigtsmæssigt slid forkert på din krop.

En god balance starter i fødderne → hvis du f.eks. står lidt skævt på den ene fod, vil det påvirke både knæ, hofte, bækken og ryg negativt.

Lige for at løse hofterne op, kan din instruktør vælge at danse lidt rumba sammen med dig, som også stammer fra de latin amerikanske danse.

Der er 1 balance modul på en 60 min. Crossdance™ hold.